חוק מרגי: חוק אזורי רישום לסמינרים עולה לוועדת שרים לחקיקה

    במכתב עליו חתמו גדולי הדור הגראי"ל שטיינמן הגר"ח קנייבסקי, והגרי"ג אדלשטיין נכתב: "הננו לגלות דעתנו שאין לשנות מצביון התיכונים והסמינרים מקדמת דנא כאשר יסדו גדולי ומאורי הדור זצוקלל"ה. ואין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן ואופן"
    איתי גדסי 15 Comment on חוק מרגי: חוק אזורי רישום לסמינרים עולה לוועדת שרים לחקיקה

    ביום א' תעלה לוועדת שרים לחקיקה הצעת החוק של ח"כ מרגי לקביעת איזורי רישום בסמינרים ושלילת תקצוב מסמינרים בהם יש אפליה. על הצעת החוק חתמו נציגים ממגוון סיעות בכנסת

    במכתב עליו חתמו גדולי הדור הגראי"ל שטיינמן הגר"ח קנייבסקי, והגרי"ג אדלשטיין נכתב: "הננו לגלות דעתנו שאין לשנות מצביון התיכונים והסמינרים מקדמת דנא כאשר יסדו גדולי ומאורי הדור זצוקלל"ה. ואין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן ואופן"
    14:58
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on הדס לוינשטרן מציגה: המתנה של ספירת העומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק מרגי: לאחר שהצהיר מעל כל במה כי יעשה סוף לאפליה והבטיח כי חוק רישום אזורי יעבור במהלך החורף, החורף כבר כאן ויו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי ממשיך לקדם את הצעת החוק שהגיש לרישום אזורי בסמינרים.

    ביום א' בישיבת ועדת השרים לחקיקה צפויה לעלות הצעת החוק לדיון, ועל פי המסתמן בשל תמיכת חברי סיעות הקואליציה ההצעה צפויה לקבל אישור לקראת העלאתה במליאת הכנסת לקריאה טרומית.

    כזכור, לפני כחצי שנה, במהלך המאבק הגדול על אפליית בנות בסמינרים, הבטיח ח"כ מרגי כי כבר במושב החורף הקרוב, יעביר את חוק הרישום האזורי, ושלילת תקצוב מסמינרים שעברו על איסור ההפליה.

    על פי הצעת החוק יתוקן חוק החינוך הממלכתי, ותתווסף לו הוראה בדבר שלילת תקצוב ממוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים אשר שר החינוך נוכח כי מתקיימת בהם הפליה. שלילת התקצוב ממוסדות כאמור תיעשה לאחר מתן התראה.

    כמו כן מוצע כי רשויות החינוך המקומיות יקבעו אזורי רישום למוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים על יסודיים (סמינרים), שנמצאים בשטחן של אותן רשויות מקומיות, בדומה לאזורי הרישום הנהוגים בבתי הספר היסודיים הרשמיים. זאת, על מנת לפזר או לווסת את רישום התלמידים באותם מוסדות חינוך, על פי אזורי הרישום שייקבעו להם על ידי הרשות, ועל מנת למנוע מחסור במקומות לימוד לתלמידים מאותה רשות מקומית במוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים על יסודיים באותה הרשות.

    נציין כי לפני כחצי שנה חתמו גדולי ישראל הליטאים את דעתם והתנגדו לנושא. במכתב עליו חתמו גדולי הדור הגראי"ל שטיינמן הגר"ח קנייבסקי, והגרי"ג אדלשטיין נכתב: "הננו לגלות דעתנו שאין לשנות מצביון התיכונים והסמינרים מקדמת דנא כאשר יסדו גדולי ומאורי הדור זצוקלל"ה. ואין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן ואופן".

    רישום אזורי



    15 תגובות

    מיין תגובות
    1. 15

      נקודה למחשבה:
      גני הילדים של כל החיידרים הליטאים רשומים כמוסד מוכר שאינו רשמי, הוי אומר – חסל סדר אפליה בתתי"ם!

    2. 14

      זה לא מרגי זה דרעי
      זה הפרצוף של העוכר ישראל הזה שמבקש לכפות ערבוב של תלמידות מבתים מסורתיים-חרדיים של בעלי תשובה חדשים המחזיקות אייפונים ופיהם שופע כל מיני "מרגליות" ומוחם מלא "מושגים", בתוככי סמינרים ממשפחות השומרים מכל משמר על טהרת הקדש
      העיקר, דרעי עצמו בורח מאותם משפחות שהוא מנסה לכפות על המשפחות החזקות ובוחר לשלוח בכח את בנותיו לסמינרים אותם הוא כעת מנסה להרוס, ותוך כדי התרסה, בריון, כבר אמרנו???
      לא לחינם אמר עליו מרן הגר"ע יוסף כי הוא רשע!

    3. 13

      מאוד מעניין איך אפשר לישם כזה חוק הזוי, האם בהתאם לחלוקה איזורית יכפו על בנות אשכנזיות ללכת לסמינרים של ש"ס ? ולבנות ספרדיות להשתבץ למשל בסמינרים חסידיים?

      1. זה אולי בעייתי, אבל אל תתפלא אם דרעי-מרגי יציעו חוק שיכפה בשידוכין רישום איזורי…
        אם כבר חזירות אז חזירות עד הסוף

    4. 11

      נציגי דגה"ת אייכם??? מדובר בסתירה מפורשת להוראת גדולי הדור שאתם מייצגים בכנסת, למה אתם שותקים???

    5. 9

      ש"ס זזים הו הו זזים…חזק ואמץ השר מרגי!

    6. 8

      כל הכבוד שיהיה בהצלחה ובעז"ה החוק יעבור לאלתר ויחול בכל עיר ועיר

    7. 7

      התגוב למטה (2) של מסכן. מה שמך שנזכיר אותך בתפילה לרפואתך השלימה????

      1. נחיתי עלוב ומסכן, תראה מה דרעי עשה לך, במקום לזקוף את קומתם של עלובי נפש שכמוך על ידי בניית מוסדות לתפארת שתוכלו לקבל בהם חינוך יהודי אמיתי ואיכותי שבו תוכלו להתגאות מבלי להזדקק לאחרים כעניים בפתח
        דרעי ברח לכם ושם את בנותיו בסמינרים אשכנזים (בלבו הוא בז לכם, תקלוט!) ובמקום לספק לכם סחורה אמיתית הוא מתדלק אתכם באמצעות מרגי על ידי "דאגה" להפוך אתכם לסרח עודף הנדבק בכח ובגסות לאשכנזים.
        אני מקווה שלמרות החסכים שדרעי גרם לך, נותר לך מעט מנת משכל להבין את הדברים (אם זה מסובך נשלח שוב עם ניקוד וביתר פירוט)

    8. 6

      לא קרה שום דבר, וגם לא יקרה שום דבר – הכל בבלט שסי

    9. 5

      יישר כוח לח"כ יעקב מרגי חוק שיחסל את כל התככים והמזימות מאחורי הקלעים על חשבון תלמידים תמימים והורים דואגים.חוק שיביא איתו אור ואחדות לעם ישראל כל הכבוד תצליח

    10. 4

      מרגי היזהר!!! דרעי שם לך מלכודת . הוא רוצה להעיף אותך כי אתה נאמן עדיין לאלי ישי, הוא נותן לך לעוף על עצמך ולהישרף מבחינה ציבורית. שמור על עצמך!!!

    11. 3

      מחכים בכיליון עניים לחוק רישום אזורי וכך פסק מרן הרב עובדיה ומרן ראש הישיבה הגר"ש כהן